Віцебская губерня

Адміністрацыйная прыналежнасць

Гісторыя

Герб Віцебскай губерні Віцебская губерня існавала ў 1802-1924. Адміністрацыйны цэнтр - горад Віцебск. Пасля 1-га падзелу Рэчы Паспалітай (1772 год) большая частка Віцебскага і Полацкага ваяводстваў ВКЛ была далучана да Расійскай імперыі. Спачатку абшар уваходзіў у Пскоўскую губерню, а з 1776 ва ўтвораную Полацкую губерню (у 1778-1796 гадах - Полацкае намесніцтва). Пасля 2-га падзелу Рэчы Паспалітай (1793 год) з новадалучаных тэрыторый былога Полацкага ваяводства быў утвораны Лепельскі павет. У 1796 годзе Полацкае і Магілёўскае намесніцтвы былі аб’яднаны ў Беларускую губерню, якая была скасавана 27.2.1802, а яе тэрыторыя падзелена на Віцебскую і Магілёўскую губерні. Віцебская губерня падзялялася на 12 паветаў: Веліжскі, Віцебскі, Гарадоцкі, Дзвінскі, Дрысенскі, Лепельскі, Люцынскі, Невельскі, Полацкі, Рэжыцкі, Себежскі і Суражскі (скасаваны ў 1866, яго тэрыторыя падзелена паміж Веліжскім, Віцебскім і Гарадоцкім паветамі).

Адміністрацыйны падзел Віцебскай губерні на пачатку ХХ ст.

Межы паветаў Віцебскай губерні, пачатак ХХ ст.

У 1917-19 Віцебская губерня ўваходзіла ў склад розных адміністрацыйных утварэнняў (Заходняя вобласць, Заходняя камуна), напрыканцы была далучана да РСФСР. У ліпені 1919 у Віцебскую губерню перададзены Сенненскі павет Магілёўскай губерні, у лістападзе 1920 - Аршанскі павет Гомельскай губерні (новаўтворанай адміністрацыйнай адзінкі з паветаў скасаванай Магілёўскай губерні). Паводле дагавора РСФСР з Латвіяй у 1920 годзе Дзвінскі, Люцынскі і Рэжыцкі паветы адышлі да Латвіі. У лютым 1923 скасаваны Гарадоцкі, Дрысенскі і Сенненскі паветы; Лепельскі павет перайменаваны ў Бачэйкаўскі. Віцебская губерня была скасавана 10.3.1924. Віцебскі, Гарадоцкі, Дрысенскі, Лепельскі, Полацкі, Сенненскі, Суражскі паветы ўвайшлі ў склад БССР, а Веліжскі, Невельскі, Себежскі - у склад Пскоўскай губерні РСФСР.

Насельніцтва Віцебскай губерні

Паводле перапісу 1897 насельніцтва губерні складала 1486,2 тыс. чалавек. Паводле саслоўнага падзелу: дваран - 30 509, святароў і членаў іх сем'яў - 4216, купцоў і членаў іх сем'яў - 5236, мяшчан - 277 574, сялян - 1 164 444. Паводле веравызнання: праваслаўных 825 524, католікаў 356 939, іудзеяў 175 586, старавераў 82 968, лютэран 46 139. Беларусаў - 788 599 чалавек. У 1914 годзе у Віцебскай губерні налічвалася 666 цэркваў (глядзі спіс праваслаўных прыходаў Віцебскай і Полацкай епархіі на 1906 год), 149 касцёлаў, 53 сінагогі, 262 яўрэйскіх і 81 стараверскіх малітоўных дамоў, 14 кірхаў.

У 1848 у Віцебскай губерні сярод навучальных устаноў - полацкі кадэцкі корпус, 2 гімназіі, семінарыя, 6 павятовых вучылішчаў, 10 прыходскіх і 10 сельскіх вучылішчаў, 6 прыватных жаночых пансіёнаў. У 1914 годзе - 228 навучальных устаноў (гімназіі, прагімназіі, рэальныя вучылішчы, семінарыі і інш.), 1814 народных вучылішчаў, 365 царкоўна-прыходскіх школ і 57 школ пісьменнасці.

Па тэрыторыі губерні праходзілі Арлоўска-Віцебская, Рыга-Дынабургская, Дынабургска-Віцебская чыгункі і Віцебска-Веліжскі, Віцебска-Лепельскі, Невельска-Велікалуцкі, Веліжска-Смаленскі паштовыя тракты. Акрамя павятовых гарадоў існавалі 42 мястэчкі. Да канца ХІХ стагоддзя прамысловасць у Віцебскай губерні была развіта слаба, пераважалі вінакурныя заводы; былі пашыраны лясныя промыслы - высечка лесу на продаж, гонка дзёгцю і інш.

Паведамленні:

Здравствуйте!
Скорее всего Ваш вопрос неточен!
Вот деревня Каминщина -
54.796470 29.006908
но она не Сенненского района, ранее она была СЕННЕНСКОГО уезда!
Скорее всего Вам она нужна.
Была, правда, еще деревня с похожим названием, она даже ближе к Сенно, но название через Е - КамЕнщина
Ныне эта деревня не существует!
54.739861 29.489888
Всего доброго.... > > >
Ищу деревню Каминщина Сененского района витебской обл... > > >
Здравствуйте, уважаемая Аверьянова. Мой прадед Грак Митрофан Михайлович и его родственники: жена Евдокия, сестра Татьяна, братья Иван, Максим, Павел переселились из д. Шнитки? Ушачского р-на Витебской обл. в Яр. обл., Ростовский р-он, д. Иваново, д. Заречье. Другой прадед Поцейко Селиверст (Василий?) с семьей переселились из д. Загорье. Какие-то Граки еще в тех же местах Яр. обл. тоже жили. Родственники, однофамильцы, не знаю. Спросить уже не у кого. В ближайшее время буду в д. Иваново. Видела на кладбище могилы с фамилией Грак. Постараюсь найти.

... > > >
Здравствуйте!
Имя Вашего родственника указано в списках погибших, но, к сожалению, не указан номер Воинского захоронения!!!
Ситуация требует небольшого уточнения! Напишите, я расскажу, как поступить в данной ситуации.
Всего доброго.... > > >
Здравствуйте!
К сожалению, Ваш родственник не числится в списках похороненных на территории РБ (это иногда, по разным причинам, случается).
Такого не должно быть, хотя я допускаю, что это уже исправлено, ведь работа продолжается постоянно!
Напишите, я расскажу Вам подробнее, как поступить в сложившейся ситуации!
Всего доброго.... > > >
Добрый день. Как можно получить информацию об этом месте больше. Я ищу информацию о моем прадедушке, фамилия Лукашевский Дмитрий, год рождения предположительно 1900-1904гг. Может быть где поискать метрические книги и информацию о его рождении и родителях. ... > > >
Здравствуйте!
ВПЕРВЫЕ встретил, что нет никаких сведений о человеке в Донесениях о безвозвратных потерях!
Известны ли Вам еще сведения (воинская часть, полевая почта, места призыва и рождения, год рождения, ближайший родственник - жена, родители или братья/сестры)?
Просто на том месте захоронения, что указано у Вас в Справке, захоронен ДРУГОЙ человек!
Совпадение очень странное, ведь слишком длинное название места захоронения, да и захоронен там, как ни странно, человек с армянской фамилией!
Дополнительные сведения сведут шанс на ошибку к минимуму!
Всего доброго!... > > >
Здравствуйте!
В сведениях, Вами указанных, есть расхождения с базой ОБД (фамилия БелаМов, дата гибели 3 февраля), поэтому уточните, пожалуйста, чтобы по максимуму исключить ошибки!
А так БелаМов Серафим Петрович перезахоронен в деревне Старое Село (Летчанского сельсовета, Витебского района), вот координаты - 55.227870 29.878431
Так что уточните фамилию, и тогда я смогу дополнить эти сведения!
Всего доброго!... > > >
Здравствуйте!
О месте перезахоронения Вашего родственника Вы все правильно написали (я проверил, ведь по опыту знаю неточности возможны!).
Вот место первичного захоронения (500 метров восточнее Шеламово), на опушке леса, все согласно правил (несмотря на войну, они были!) -
55.778511 30.300182

Он перезахоронен в Рудне, и включен в список похороненных (иногда бывает, что человек не учтен, работа ведь еще продолжается).
Вот сама Рудня (она сейчас относится к Езерищенскому сельсовету) -
55.761335 30.303358
Вот ссылка на страницу (там небольшая, но фотография есть, по номеру 2408 найдете, там и Список похороненных скачать можно) Воинских захоронений Городокского района -
http://gorodok.vitebsk-region.gov.by/ru/avtkniga-ru/
Вот ссылка на страницу сельсовета -
h... > > >
Здравствуйте!
На первый взгляд несложный Ваш вопрос оказался не таким!
При подробном рассмотрении оказалось не все так однозначно!
В случае, если Вы знаете более подробные сведения о своем родственнике (год и место рождения, воинское звание), сообщите, пожалуйста.
В любом случае, я практически уверен, что место, где числится увековеченным (номер Воинского захоронения 2308) Ваш родственник, не соответствует месту, куда он мог быть перезахоронен из первичного захоронения!!!
Такое, к сожалению, случается, и требует исправления!
Всего доброго!... > > >